Tuesday, November 1, 2011

Review Double Movie!! Real Steel + Dont Be Afraid Of The Dark

okey..
sejak kebelakangan ni aku asyik melayan movie je..
ntah ada angen movie ape ntah tibe2 mai..
okeh laa
seteret tu de poing!

meh aku review sal pilem

Real Steel 


aku kompem sangat lah kan
ramai yang dah tengok pilem ni kan?
memang terbaikk wo!!
tenganga-nganga aku tengok lam wayang..
hahaha..
tapi bagi sapa yang belom tengok lagi,
ape lagi tunggu????
pi tengok pi!!
sekarang!!
huhu :)

aku sebelum ni memang tak minat ah tengok pilem robot-robot lawan ni..
tak gegurl langsung la kan?
macam transformers tu..
memang TAK la aku tengok..
tapi citer REAL STEEL ni lain..
tak sama cam transformers..

Citer ni camnih sinopsisnye :

Filem ini mengisahkan perhubungan antara dua beranak iaitu ayah dan anak lelaki yang terpisah sejak anak kecil. Max yang kematian ibu, dibenarkan berjumpa dalam satu masa yang cukup singkat bersama ayahnya yang pernah menjadi peninju ternama dan dalam masa sama taksub dengan dunia tinju robot sehingga mencinta robot sendiri.
Minat yang mendalam itu tidak pernah memberikan hasil apabila robot ciptaannya yang ditugaskan memenangi pertandingan tinju tidak memulangkan hasil sehinggalah pada satu malam, ketika mahu mencuri bahagian robot yang pernah kalah di ruang tinju di sebuah lokasi terpencil, Max menemui robot, bernama Atom yang hampir tertanam di dalam tanah.
Max tidak menghiraukan larangan ayahnya membawa pulang robot dari generasi lama itu yang mempunyai kepandaian mengimbas perlakuan pemiliknya. Selepas diperbaiki, robot Atom masih berfungsi tetapi kehebatan diperkecil-kecilkan Charlie yang menganggap robot Atom sekadar robot yang digunakan untuk eksperimen semata-mata.

9.5/10 markah aku bagi! 
menarik tak??
apa lagi.. pi tengok pi!!
masih ada tayangan lagi!!

DONT BE AFRAID OF THE DARK


poster dia nampak cam citer seram kan?
kan?
kan??
hahaha
sebenarnya citer ni tak seram langsung la..
tapi ada part-part terkezut sikit la..
lam wayang tu pown aku leh terkejut then sebut "oh mak hang!!"hahah..

citer ni bukan citer hantu, tapi tentang makhluk yang kejam..
makhluk ni dia suka gigi budak-budak..
ala-ala hantu gigi camtuh.. hahhaa
then makhluk ni tak leh kena cahaya langsung!
sama ada kena cahaya lampu or cahaya matahari or whatever yang bercahaya la!
makhluk tu terkurung bawah rumah besar..
Setiap penghuni yang duduk dalam umah tu mesti kena kacau,
tambah-tambah budak kecik nama Sally tu..
tapi yang aku pelik,
makhluk tu pandai gila..
dia da lah kecik.. tapi relax je leh membunuh manusia..
okey movie ni aku bagi rate
8/10..

sekiann
byee uolssss
L.O.L




No comments: