Monday, January 2, 2012

alamak! saya di tagged! 11 Question please!

First entry for 2012!
Terima Kasih la syaryha sebab tagged aku..
walaupun sebenarnya aku malas nak menjawab tagged segala ini..
sebab tujuan utama aku nak cek blog je, malas nak update blog lagi..
tapi demimu wahai kawan ku, aku jawab la.. :)
ayuhh ayuh!! ayuh kita jawab!!

firstly
wajib letak rules nie


RULES
You must post this rules

  1. - Each person must post 11 things about themselves in their journal
  2. - Answer the questions the tagger set for you in their post
  3. - Create 11 new questions for the people you tagged to answer
  4. - You have to choose 11 people to tag and link them on the post
  5. - Go to their page and tell them you have tagged HIM/HER
  6. - No tag back
  7. - No stuff in the tagging section about 'YOU ARE TAGGED IF YOU'LL ARE READING THIS YOU LEGITIMATELY' (a.k.a TRUST, REALLY, WILL BE HONESTLY) have to tag 11 people


secondly

sila nyatakan 11 benda tentang diri anda.

  1. Seorang perempuan yang disayangi oleh Family dia dan Boypren dia iaitu Cd @ Roshidi Sulaiman, Dan dia pun sayang Family dan Boypren dia. TITIK!
  2. Seorang perempuan yang panas baran kadang-kandang, P/s: jangan buat aku marah!
  3. Seorang perempuan yang kadang-kadang kelakar, kadang-kadang banyak cakap.
  4. Seorang perempuan yang gilakan makanan fast food, sebab tu dia gemok.
  5. Seorang perempuan yang suka shopping, pantang keluar, mesti nak beli baju! sebab tu almari dia sampai nak pecah tampung baju dia yang banyak sangat. oh my!
  6. Seorang perempuan yang setia, long relationship couple, tiga kali bercinta, pertama kali cinta kanak-kanak selama setahun, kali kedua cinta remaja selama setahun, kali ketiga cinta mati! selama 5 tahun. So just the luckiest 3 takluk my heart.
  7. Seorang perempuan yang suka gigit kuku, walau di mana sahaja dia berada.
  8. Seorang perempuan yang cepat bosan dengan apa jua dia buat.. kerja, study, kalau p jalan-jalan pun dia tak boleh duduk satu tempat dalam keadaan yang lama.
  9. Seorang perempuan yang tak boleh tengok orang yang dia sayang susah. expcially my family, BF dan my friends.
  10. Seorang perempuan yang suka pikir keburukkan dari kebaikkan..
  11. Lastly, seorang perempuan yang tak suka tengok perempuan lain gedik, garik, gatai dan sekutunya. tolonglaahhh!
okeyyyy dah selesai 11! eh awat sebelas je?  buat banyak lagi boleh tak??
haha.. okeh ini soalan yang telah di tagged oleh kawan aku tadi.. 
mari jawab sambil kunyah airliur..

  • apakah nama timbangan anda semasa kecik-kecik?
oh keyy! serius soalan ni paling aku rasa malu nak jawab! sebab nama panggilan aku sangat la censored! sebabkan aku kena jawab, aku jawab jawapan nama aku yang lain la.. sebab nama panggilan kan banyak? hoh jadi nama panggilan aku ADIK.
  • makanan apakah yang buat anda nak muntah bila first time makan?
gula-gula mint yang berangin angin kejadah tu.. sebab aku memang tak suka menda berangin angin ni.. nak temuntah..
  • tempat paling istimewa yang pernah gf/bf korang bawa korang?
rumah dia, jumpa family dia dan cakap, ni menantu mak :)
  • birthday present yang paling mahal yang pernah korang dapat & daripada siapa?
daripada buah hati, henset. p/s:aku tak pernah beli henset sendiri, FACT.
  • apakah azam tahun  baru korang?and kenapa?
Azam tahun baru aku, aku nak kawen. nak kata aku gatai, ada aku kesah?
  • baju paling brended yang pernah korang ada & berapa harganya?
T shirt couple PADINI, RM 129.
  • nombor paling korang suka & why?
9 , sebab no ni bulan kelahiran aku Sept, tahun kelahiran aku 1990, tarikh couple aku 9 Feb, kad student aku no F009, plet moto aku 1109, kad TNB aku 359, no tepon aku ada banyak 9, no rumah aku 9703, dan 9 memang my luckiest number. FACT.
  • paling lama korang couple berapa lama?
5 tahun hingga sekarang. paling lama dan selama lamanya!
  • calon suami/isteri idaman korang?
haruslah cinta aku, pandai jaga aku, setia kat aku, dan bahagiakan aku,
duit bukan segala-galanya!
  • kalau korang diberi pakej percutian luar negara,agak-agak tempat mana jadi pilihan korang & why? 
round round the world! melampau kan? okey kalau boleh pilih satu, aku nak pergi Los Angeles, iaitu pergi ke Universal Studio Hollywood. sebab aku memang minattt sangatt nak pergi dari kecik lagi! termasuk lah Disneyland di California!!

  • antara shell,petronas,esso,yang manakah menjadi pilihan hati korang & kenapa?
Shell, sebab aku rasa minyak ni lagi jimat dari minyak yang lain.. aku da try wat kajian da.. wahaha.. kelas kau maria!



selepas itu..
buat 11 soalan megikut kreativiti anda untuk dijawab oleh friend anda:-
okey mari kalian! mari jawab soalan sayaa! :)

1. Apakah perasaan anda bila anda di marah secara tiba-tiba tanpa sebab?
2. Apakah nama cinta hati anda sekarang?
3. Jika anda berada seorang diri di dalam negara yang asing, apakah anda buat?
4. Bagaimanakah cara anda meluahkan perasaan anda?
5. Dalam seminggu, berapa kali kekerapan anda membuka Blog?
6. Jika anda sudah membuka blog, blog manakah akan anda buka dulu?
7. Antara henset dengan leptop, mana lagi penting?
8. Apakah pekerjaan anda sekarang dan di manakah anda kerja? jika anda sedang belajar nyatakan tempat belajar anda dan kos yang anda ambil.
9. Dalam ramai-ramai adik beradik anda, anda rapat dengan siapa?
10. Lagu fevret anda buat masa sekarang?
11. Lastly, jika anda di beri RM 5000 dan dalam masa sehari untuk dihabiskan, apakah yang anda akan buat, jika beli, beli apa?

Lastly

Wajib tagged kawan-kawan korang..

haii! saya nak tagged awak, awak jangan marah taw! :)


so kawan-kawan.. selamat menjawab soalan terjah saya! lepas da jawab tinggalkan link anda pada saya balik okeh? dada dadi dadu..

LOL!

8 comments:

nora saniey said...

wahh byk gle soklan?hahahha pnat 2 nk jwab...
btw ika pka pon di tag?wahhh glemer ok..haha

Eina Sakinah said...

haha jawab jgn x jawab! hahaa
haha i select random okeyh :)

poohrist said...

done bace..
thank dear sudi jawab..
heheh tahun ni azam nak kawin ye??
semoga jodoh dipercepatkan..
jangan lupe or buat-buat lupe jemput haku pulak ye time wedding or msjlis bertunang or whatever..

Eina Sakinah said...

hehe of cozz aku jemput hg punya.. dun wori my dear :)

mademoiselle liana said...

hehe...nama timangan sma cm aku.....xdak menda yg nk dimalukan....tp aku ni dr kcik smpai bsr still sma mak aku pgil adik lg

Eina Sakinah said...

hehe bukan nama timangan ni yg malu.. ade lain, tp aku x letak kt situ.. nama tu sgt censorednye.. huhu

E'in said...

thanks tag e'in.. :)

Eina Sakinah said...

wc.. e'in kalo ade masa join la k? :)