Friday, January 4, 2013

Cinta

Assalamualaikum..
yaa, harini aku nak story mory about personal life sikit..
about my only love..
disebabkan hampir lagi sebulan je
kami dah nak masuk tahun ke 6 bercinta..
6 tahun okey!
2007-2013 bak cakap member aku,
kalau dah ada anak taun ni anak hampa masok tadika dah!
 
Al kisahnya haritu aku pergi kursus kahwin dengan dia dekat Jakim, Putrajaya.
disebabkan aku takot sangat lah kalau nak kena pergi kursus seminggu,
sebab kabar kabar angin cakap 2013 depa nak buat kursus seminggu..
tapi itu khabar angin saja lah..
ustaz tu cakap diorang tak buat lagi macam tu..
 
bila dah pergi kursus kahwin, belajar bab cinta kawin,
hati aku lagi kuat la mengatakan yang dia ni jodoh aku..
bak kata orang pun tak elok bercinta lama-lama..
takut terjerumus ke arah yang lain..
sebab syaitan sentiasa mengoda kita kan :)
bak kata ustaz lagi "bercinta sebelum kahwin adalah cinta palsu"
nak best, bercinta la selepas kawin..
haa aku cakap jela, tapi aku pon bercinta gak kan! haha..
tapi actually memang bagus sebenarnya camtu..
bercinta selepas kawin, baru laa tiap hari sayang..
 
"pemilihan suami - menghayati agama, akhlak mulia, mampu pimpin keluarga dan kufu"
adakah bakal suami saya ada semua ciri ciri yang diatas ni?
insyaAllah..
memang kita kena cari semua 4 contoh suami di atas..
tapi, insyaAllah saya tahu dia ada semua yang diatas..
tak boleh cari yang terlalu perfect sangat, sebab saya pun tak perfect sangat pon..
 
"dikahwini perempuan itu kerana hartanya,keturunanya,
kecantikkannya dan agamanya. maka pilihlah dari kalangan itu nescaya kamu akan selamat"
 
adakah saya pula tergolong dalam golongan di atas mengikut hadis di atas?
insyaAllah..

 
sumber gambar : http://www.sleeplessinkl.com 
 

No comments: