Thursday, January 17, 2013

Dulu lain sekarang lain

Assalamualaikum..
Joyah buat peace!
dulu..
aku  hitam, kurus, gelap, tona kulit tidak sekata, muka besar dari badan,
tangan lagi hitam dari muka,
sampai orang gelar "jaclyn victor"
retisss tuuuwwwwwww (sambil muncung mulut)
ko mampu?

tingkatan 5, hitam, kurus, kuat ponteng kelas, bajet rock.
tingkatan 5, suka kepada warna hitam, bajet gothic!
  
haha.. so aku rasa sangat down la time tu..
tengok awek hots hotss vogie the vast dalam sekolah tu
rasa bencii bencii je..
jelouss hokeyy!
i tahu la i tak cantik, korang cantik! (jelly2)
bila jalan ramai-ramai dalam satu geng tu..
orang asyik ngorat kawan aku je..
terasa tau! i tau la i tak cantik,
jalan bersepah, dah rupa jantan..
tapi hati nurani i ni gegell hokey!! sentapp!
Pastu kalau laki ngorat tu rasa habih hati dah..
rasa "ohh i laa gegel paling hotss!"
huduhnya perangai, rasa nak penyepak diri sendiri. ok enough!
so selepas habis sekolah,
time nak masuk kolej
aku baru la nak start ada pencuci muka sendiri,
krim muka sendiri..
masa time tu nak mintak mahal mahal kat mak pun rasa takut..
tangan nak capai Loreal, tapi tengok mak, takut!
sebab mahal!
so ambik fair and lovely..
aku balik rumah, kakak aku gelak pakai fair and lovely!
okey fine! lantak laah situ kan..
janji kulit aku putih nanti ! (detak hati kecilku p/s: ayat nak novel je)
so sejak aku pakai fair n lovely sebagai krim utama,
dan bedak tabur silky white tu.. aku rasa muka aku macam putih sikit laa..
(SIKIT JELAHH)
pastu mak aku kesian.. dia belikan bedak silky girl yang two-way tu..
then hari hari aku pakai bedak dan krim fair n lovely itu!
so hari ke hari,
bulan ke bulan.. aku rasa aku dah semakin putih dan mampu pakai tudung warna putih..
dulu serius takut nak pakai tudung warna putih..
sebab takut nampak muka hitam!
errghh!
dan guess what!
hot jugak la aku rasa kat kolej time tu..
pasal ada gak la laki sudi sudi nak ngorat aku..
waloponnn aku memang tak layan
sebab dah ada boifren!
mihmihmih...

tapi sekarang macam macam produk dah la pakai..
pencuci muka : loreal / ZA
krim muka : masih Fair and Lovely
foundation : Elianto
bedak : Silky Girl

alat mekup semuanya dari Silky girl dan Elianto :)


2013, Berisi, putih, kulit tiada masalah
moral of the story..
tak semestinya yang hitam dulu takleh jadi putih,
SEKIAN :)


9 comments:

Farish said...

ya nampak perbezaan ^_^ hee

najiahs said...

tahniah!kecantikan yang hakiki biarlah dinilai oleh suami sndiri.insyaAllah..:)

Eina Sakinah said...

dulu lain, sekarang lain.. hehe :)

Eina Sakinah said...

jia : yee insyaAllah :)

✿INA AINAA✿ said...

nampak perbezaan dia.. samalah kita... dulu org dok ejek je ena ni.. bdn mcm papan la apa la.. huuu sedih ooo... T.T

Eina Sakinah said...

huhuu samee lah nasib kita ena.. xpe ada peluang leh ubah, kte ubah.. kan kan.. hehe :)

Unknown said...

was amazing..

Eina Sakinah said...

thank you so much! :)

Anonymous said...

salam, akak berapa lama ye ambil masa pakai krim fair and lovely