Tuesday, January 22, 2013

Semak keputusan Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BRIM 2.0)

Assalamualaikum..
 
 
harini saya nak update sedikit mengenai
semakan BR1M.
 
berbulan bulan yang lepas saya ada apply
untuk diri saya sendiri.. hehe :) 
 
kawan saya semua dah kecoh kecoh dah cakap
"BRIM dah boleh semak! dah boleh semak!"
 
saya tanyalah semak acaner tu??
kat website takde pon?
 
then rupanya kena call laa!
 
call now call now :
TALIAN HOTLINE : 1-800-222-500
UNTUK BANTUAN RAKYAT. 1MALAYSIA (BR1M),
Waktu operasi : 9.00 pagi hingga 5.00 petang (hari bekerja)
 
 
selepas call,
bagi no IC,
diorang pun check lah saya punya status..
dan guess what!
lulus okey!
operator tu cakap saya di kelompok ke 2,
iaitu dapat dalam bulan Februari 2013...
 
syukur Alhamdulilah..
Terima Kasih kerajaan :)
 


38 comments:

Unknown said...

x angkt pun no tu.. 10 kli mndail

Unknown said...

xde org angkt laaa :-(

Eina Sakinah said...

memang kadang2 line bz skit yunk.. sbb ramai mendail kan :) tp kena still try la.. tadi ina call 2 kali je dah dapat angkt :)

combi said...

bestnye..org kate kne daftar dlu...sy xsmpat daftar...huuuuu

Eina Sakinah said...

yela yunk.. harus la daftar dlu.. hehe dr taun lepas da daftar ok :)

Unknown said...

ala tepon2 ni yg mlsnye..heheh hope dapt lah..
http://nurulnamasaya.blogspot.com/

Eina Sakinah said...

hehe tu lah.. susah sikit bile ramai call, tepaksa tggu :)

Anonymous said...

betul la..nama encik dalam kelompok ke2 dlm bln febrari..hehhe..lega i tgk blog u..kalo tak ,duk tunggu la,dapat ke idak nie..thanks

daus said...

ye la...thanks eina

anak kota said...

Dah try..... "NO YANG ADA DAIL SEDANG SIBUK" KEH2

Unknown said...

Bolehkah semak nama saya jenny binti japahar br1m 1 malaysia,tq....

Unknown said...

Bolehkah semak nama saya jenny binti japahar br1m 1 malaysia,tq....

Eina Sakinah said...

jenny japahar : maaf ye, kena cek sendiri lah.. sebab dia nak no ic semua :) sorrii :)

Anonymous said...

Call dah beratus kali asyik busy je kalau dpt x angkat pulak....

Anonymous said...

check melalui link xdop k??

wawa said...

salam . nak tanya.. kalau tak daftar mengundi lagi.. x lulus la eh

Anonymous said...

Tak dpt pun kol ..check on9 pun tak boleh ..

Anonymous said...

Wowww. ;)

Eina Sakinah said...

takde laa cek on9.. boleh cek dengan call je.. xpun tunggu je surat sampai ke rumah yee :)

Eina Sakinah said...

wasalam wawa.. eina pun x mendaftar untuk mengundi lagi.. tapi lepas je :)

Anonymous said...

Boleh terus email ke br1m2@treasury.gov.my kalau nak tahu..emailkan no IC..

sumber :http://hakaluka.blogspot.com/2013/01/semakan-keputusan-br1m-20.html

Unknown said...

if 19 thun dah ada rumah tangga..kna trima ke..?
aku ada apply jugak..tpi tak tau lagi lulus ker tak...
kali2x call.asik bz je...

Unknown said...

Apasah saya belum dapat lagi..orang semua sudah dapat.....

Anonymous said...

a ah, kne try call dia selagi tak dpt reach...sy try call 2kali, Alhamdulillah, berjawab... dalm kelompok kedua, In Shaa Allah, dlm bulan ni jugak dapat suratnya, dan boleh ambik =P

Eina Sakinah said...

maybe line bz kot.. sebab saya call memang boleh.. takpun tunggu je surat sampai.. saya punya surat dah sampai :)

Anonymous said...

semua talian sedang sibukkkkkkk....

mr. buncetz said...

dah call beberapa kali sehari sejak seminggu lepas namun jawapan tetap sama, "all line are busy, please try again later"

Eina Sakinah said...

saya sarankan semua tunggu surat sampai di rumah memandangkan tak dapat nak call, maybe terlalu ramai orang call, sebab dulu saya call boleh.. tunggu surat sampai ye sebab surat saya dah sampai :)

Anonymous said...

Hi semua, saya baru je dapat call.... and I dah lulus... just have to wait for letter. .... ANDA boleh cuba call number ni and senang dpt 0377136666 .... Good Luck

Anonymous said...

call mmg tak dpt la sbb line bz, tp dlm pd line bz tu still kena tolak kredit..adeiii..

Unknown said...

Klo terlepas trkh utk terima brim cmne?..srt smpi sehari lewat Dari trkh Yg diminta amik so cmne ye?

Unknown said...

Klo dpt Surat sehari lps kne amik brim 2 cmne lak?..perlu amik Kat mana utk dptkn semula voucher 2?

Eina Sakinah said...

dekat situ ada x tulis alternatif lain? macam datang ke pejabat ke? xpun call pejabat persektuan negeri ye :)

Unknown said...

huhuh knpa aku nya x pat lg.smpai da berjanggut tngu nie.bg je la

Unknown said...

Cik Eina, Can I know if I missed the date to collect the money, where I can go? Kelompok 2? where is it?

Thank you

Unknown said...

Kalau dia tulis kelompok dua pon kan .. dia masuk bank ke dia bg surat ?? Sbb takut saya takda dkt rumah je ..

Unknown said...

Kalau kelompok dua tu dia bank in ke dia bg surat tebus voucher ?? Sbb takut takde kay rumah je

Eina Sakinah said...

Assalamualaikum semua, maaf ni post saya yg lama.. utk pengetahuan semua, sekarang brim dia dah bank in ke acc bank masing2.. tq :)