Monday, June 3, 2013

Festival Belia Putrajaya 2013

Assalamualaikum,
arini ina nak update sikit tentang karnival belia 2013 dan jom heboh haritu..
korang pergi tak? huhu.. sebabkan tempatnya dekat sangat dengan umah ina,
ina pun sempat laa pergi.. tapii.. perghh panasnyaa ya amat!!
ina pergi lak pukul 1 tengahari, memang saja nak membakar diri la kan.. huhu
 
 muka kemain happy kan? sebenarnya panasssnya hoii..
saya pulak boleh pergi pakai dua tiga lapis baju kan.. memang hazab.. haha

nasib baik lah dah angkut payung siap siap..
sebab kalau nak patah balik dekat tempat parking keta memang tak lalu dah..
jauh pulak tu.. nak cari parking dah setengah jam..
nasib baik lah saya ni teror gak laa jalan dalam putrajaya ni kan..
so dapat park dekat2 bangunan yang boleh short cut ke festival ni..
kalau first time datang memang menapak jauh la bejalan..
sebab parking yang dekat2 ada..tapi full.. ramai gila yang datang..
memang himpunan sejuta belia lah.. dengan mak2 bapak2 kepada belia pun datang.. eheehe

dekat sini memang banyak gila booth..
 sape boleh round semua tempat dalam masa sehari tengah2 panas ni memang saya tabik la..
saya tak round semua pun sebab besar sangat.. tak larat dek non..
masa pergi ni asyik beliii air je, tak beli menda lain dah.. kihkihkih...

 nampak kan.. muka letih penat lemau semua..
so saya pun lepas tu balik la..
malam tu saya datang pulak untuk konsert..
sekali sekala nak layan tengok kan..
huhu..

kitorang datang awal sejam.. so dapat laa seat depan depan pentas gitu..
sebab aku pulak bawak camera dengan kit lens je.. lupa nak bawa lens panjang..
so dapat duduk depan tu dah syok laa dapat shoot..
baru nak start nampak ada bayangan2 orang yang berdiri dan memasang camera..
argh apakah ini!!


dalam hati memang dah bermacam perkataan keluar..
tapi sabar.. yelah tengok diorang pakai tag media kan.. so saya sabar..
tapi pelik jugak sebab saya tengok media yang lain semua duduk tepi.
kenapa diorang berdiri tengah pentas?


azlan dan typewriter hanya nampak di celah celah manusia berdiri..
tu pun nampak kecik jela. hurm sigh.

so saya pun rasa macam dah malas tengok konsert. baik main candy crush. tak gitu?
so lepas tu budak2 sebelah saya ni injak sikit ke kanan.. so saya pun dapat la mencari ruang untuk shoot walaupun diorang tu still kadang2 termasuk gak dalam frame shoot saya.


dapat laa sikit.. tu pun tak sempat nak seting seting baik punya..
cincai je setting.. huhu

again.. hehee sukanyaaa..

so time last konsert tu linda on suruh semua orang bangun..
so ramai laa budak budak bangun dan menolak nolak..
saya pun duduk jelah belakang.. suruh bf saya gi depan and ambil gambar..
sebab depan tu dah penuh dah laki laki berhimpit..
takut laa terhimpit kan....
dan saya dapat lihat yang diorang yang berdiri tadi tu pun buat muka tension..
hahahahhahaha sebab diorang pun susah nak shoot sebab orang ramai berdiri..
hahha amek.. puas hati.. biar adil.




okey tamat sudah :)
ape ape pun festival belia ni best.. thanks KJ..
awesome!
hope tiap tiap tahun ada lagi :)

2 comments:

✿INA AINAA✿ said...

ena tak sempat nak pergi... dlu last pergi masa 2011 ke 2010... tak ingat dah... untungnyaa eina, btw cantik eina.. serba serbi ungu! hehehe

Eina Sakinah said...

ina baru 1st time ni je pergi.. huhu.. btw thanks ena.. hehe.. purple pun warna fav ina selain pink.. hahaha